زیبایی پزشکی

فیلر لب چیست؟

فیلر لب

فیلرهای لب تزریقی است که به لب های شما حجم می دهند. آنها نوعی پرکننده پوست هستند.

پرکننده های لب از اسید هیالورونیک مصنوعی (HA) تشکیل شده اند – HA یک ماده طبیعی در بدن شما است. مارک های مختلفی از پرکننده های لب وجود دارد.

چه کسانی فیلر لب استفاده می کنند؟

گرفتن پرکننده لب یک تصمیم شخصی است. پیگیری خواسته ها و خواسته های خود برای بدن شما می تواند قدرت بخش باشد.

برای در نظر گرفتن پرکننده های لب، باید:

  • از سلامت جسمانی خوبی برخوردار باشید.
  • انتظارات واقع بینانه داشته باشید.
  • عفونت فعال دهانی، از جمله آفت یا تبخال نداشته باشید.

بسیاری از افرادی که از پرکننده های لب استفاده می کنند می خواهند اندازه لب های خود را افزایش دهند. ممکن است به دلایل زیادی بخواهید اندازه لب های خود را بزرگ کنید، از جمله:

  • بازگرداندن اندازه قبلی لب با بالا رفتن سن، لب‌های شما کوچک‌تر یا نازک‌تر می‌شوند، فیلترم (شیار بین لب بالایی و سپتوم) بلندتر و صاف‌تر می‌شود و فاصله بین گوشه‌های دهان (فاصله بین‌کمیشی) ممکن است افزایش یابد.
  • اصلاح فرم لب های شما. معمول است که لب های شما اندازه یا شکل های متفاوتی داشته باشند (نامتقارن)
  • صاف کردن چین و چروک. وقتی لبخند می زنید یا می خندید، گاهی اوقات چین و چروک هایی در کناره های دهان شما ایجاد می شود.
  • تقویت اعتماد به نفس. پرکننده های لب می توانند به بهبود عزت نفس و تصویر بدن شما کمک کنند.

چرا از فیلر لب استفاده می شود؟

پرکننده های لب به لب های شما حجم می دهند یا به آن ها می افزایند. آنها روند پیری را متوقف نمی‌کنند، اما ممکن است به تاخیر انداختن نیاز به جراحی تهاجمی‌تر بزرگ‌کردن لب، مانند کاشت لب یا لیفت لب کمک کنند. آنها همچنین می توانند به شما در دستیابی به ظاهر دلخواه کمک کنند که باعث افزایش عزت نفس شما می شود.

با گذشت زمان، شما ممکن است حجم لب های خود را از دست بدهید، که ممکن است در نتیجه موارد زیر باشد:

  • ژنتیک.
  • سیگار کشیدن.
  • آسیب خورشید

روش های پرکننده لب چقدر رایج است؟

روش های پرکننده لب رایج هستند. در سال 2018، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی بیش از 2.1 میلیون عمل پرکننده لب را انجام دادند.

 

ماندگاری پرکننده های لب چقدر است؟

پرکننده های لب معمولا 12 تا 18 ماه دوام می آورند. با این حال، این بستگی به سن شما و سرعت تجزیه کالری های بدن به انرژی (متابولیسم) دارد. افراد جوان تر تمایل دارند کالری را سریعتر بسوزانند، بنابراین پرکننده های لب دوام زیادی ندارند.

قبل از عمل پرکننده لب چه اتفاقی می افتد؟

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) استفاده از پرکننده های لب را در افراد زیر 21 سال تایید نکرده است. در نتیجه، برای دریافت پرکننده های لب مورد تایید FDA باید حداقل 21 سال سن داشته باشید.

قبل از عمل پرکننده لب، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود ملاقات خواهید کرد. آنها عوامل بسیاری از جمله سلامت روانی و هر شرایط اجتماعی را ارزیابی می کنند. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ممکن است سوالات زیر را بپرسد:

  • چرا پرکننده لب می خواهید؟
  • چه انتظاراتی دارید؟
  • آیا به نقص های تصوری یا بسیار کوچک بدن خود زیاد فکر می کنید؟
  • آیا همسر، شریک یا دوستی شما را تشویق می کند که پرکننده لب استفاده کنید؟

سلامت جسمانی و فرم صورت شما نیز مهم است. ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما سلامت عمومی شما را ارزیابی می‌کند، از جمله هرگونه شرایط سلامتی قبلی یا عوامل خطر. با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد هر گونه حساسیتی که دارید نیز صحبت کنید. و در مورد داروهای تجویزی یا بدون نسخه (OTC) که مصرف می کنید، از جمله مکمل های گیاهی، به آنها بگویید.

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صورت شما را معاینه و اندازه گیری می کند. آنها همچنین از صورت و لب های شما برای پرونده پزشکی شما عکس می گیرند.

مراقبت های بهداشتی

هنگام در نظر گرفتن اندازه لب های خود، مهم است که تصور کنید چگونه به نظر می رسید. به مدل موی جدید فکر کنید. ممکن است به آرایشگر خود عکسی نشان دهید تا به او ایده بدهید که دوست دارید موهایتان چگونه به نظر برسد. با این حال، آرایشگر شما ممکن است به شما بگوید که موهای شما به دلیل بافت، خط مو، حجم یا طول موهای شما شبیه عکس نیست. ممکن است بخواهید لب‌هایتان مانند لب‌های افراد مشهور به نظر برسد، اما ممکن است دست‌یافتنی نباشد زیرا شکل و ویژگی‌های صورت شما منحصربه‌فرد است. از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود بپرسید که آیا آوردن یک عکس مفید است یا خیر. اما اگر ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما نمی خواهد به عکسی اشاره کند، آماده باشید که به طور کامل توصیف کنید که می خواهید لب های شما چگونه به نظر برسد.

فیلرلب

 

 

در طی عمل پرکننده لب چه اتفاقی می افتد؟

در طول عمل پرکننده لب، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما یک بی حس کننده موضعی را روی لب های شما اعمال می کند. بی‌حسی موضعی لب‌های شما را بی‌حس می‌کند تا دردی احساس نکنید و این روند تا حد امکان راحت باشد. کرم های بی حس کننده اغلب از بنزوکائین، لیدوکائین و تتراکائین (BLT) تشکیل شده اند. حدود 15 تا 30 دقیقه بعد، لب های شما باید بی حس شوند.

اگر آلرژی به BLT دارید، ممکن است پزشک شما یک تزریق بلوک عصبی برای بی حس کردن لب های شما انجام دهد. حدود 15 تا 30 دقیقه پس از تزریق، لب های شما باید بی حس شوند.

سپس پزشک شما از یک سوزن نازک برای تزریق پرکننده لب به هر یک یا همه قسمت‌های لب شما، از جمله لبه‌های لب (حاشیه ورمیلیون)، انحنای مرکز لب بالایی (کمان کوپید) و کمان‌های دهانی استفاده می‌کند. (گوشه های دهان شما). شما هیچ دردی احساس نخواهید کرد، اما ممکن است احساس نیشگون گرفتن داشته باشید، و چشمانتان ممکن است آب بیفتد. به طور متوسط، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما 1 میلی لیتر (میلی لیتر) پرکننده لب را به لب های شما وارد می کند که حدود یک پنجم قاشق چای خوری است. سوزن به عمق بیش از 2.5 میلی متر (میلی متر) وارد پوست شما نمی شود.

ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما ممکن است یک کیسه یخ را روی لب‌های شما در طول عمل قرار دهد تا تورم و کبودی را به حداقل برساند.

کل این روش ممکن است 30 دقیقه یا تا دو ساعت طول بکشد.

 

بعد از عمل پرکننده لب چه اتفاقی می افتد؟

پس از تکمیل این روش، پزشک ممکن است به آرامی لب های شما را ماساژ دهد تا پرکننده را جذب کنند. ممکن است به یخ زدن لب های شما نیز ادامه دهند.

ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما را تا 15 دقیقه تحت نظر می‌گیرد تا مطمئن شود که هیچ عارضه جانبی از جمله سرگیجه، حالت تهوع یا خونریزی شدید را تجربه نمی‌کنید. هنگامی که آنها تشخیص دادند که دیگر نیازی به نظارت ندارید، به شما اجازه می دهند به خانه بروید (ترخیص کنید). یک بی حس کننده موضعی شما را خسته یا گیج نمی کند، بنابراین می توانید خودتان را به خانه برسانید. با این حال، ممکن است بخواهید از یکی از اعضای خانواده یا دوستتان بخواهید که شما را به خانه برساند.

لب های شما ممکن است متورم، حساس و کبود شده باشد. تورم معمولاً بعد از 24 تا 48 ساعت از بین می رود، اما ممکن است تا یک هفته طول بکشد.

ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما نیز حدود دو هفته پس از عمل برای نظارت بر لب‌های شما، قرار ملاقات بعدی را تعیین می‌کند. آنها ممکن است عکس دیگری برای پرونده پزشکی شما بگیرند تا بتوانید ببینید لب های شما قبل از عمل و بعد از بهبودی چه شکلی به نظر می رسید.

 

نکات زیر به بهبود لب های شما کمک می کند:

  • برای کاهش التهاب، درد و تورم از کیسه یخ تا 10 دقیقه استفاده کنید.
  • حداقل به مدت 24 ساعت از استفاده از رژ لب، بالم لب یا هر محصول دیگری روی لب خودداری کنید.
  • از دست زدن یا به هم زدن لب های خود، از جمله بوسیدن و جرعه جرعه کشیدن از نی خودداری کنید.
  • مراقب مسواک زدن دندان های خود باشید.
  • نوشیدن مقدار زیادی آب.
  • حداقل 24 ساعت از ورزش خودداری کنید.

خطرات / مزایا

مزایای فیلر لب 

فیلر لب مزایای زیادی دارد، از جمله:

  • آنها بی خطر هستند و روش پرکننده لب نیز بی خطر است – خطر عوارض یا عوارض جانبی کم است.
  • آنها می توانند عزت نفس شما را افزایش دهند.
  • برگشت پذیر هستند اگر از ظاهر خود راضی نیستید، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی می تواند آنزیمی (هیالورونیداز) را برای حل کردن پرکننده لب شما تزریق کند.

فیلر لب

خطرات تزریق فیلر

گرفتن پرکننده لب خطراتی را به همراه دارد، از جمله:

 

  • خونریزی و درد در محل های تزریق.
  • فعال شدن مجدد تب سرد
  • تغییر رنگ یا حساسیت.
  • عفونت.
  • مرگ بافتی (به خطر افتادن عروق)، که در صورت تزریق فیلر لب به داخل یا اطراف شریان می تواند رخ دهد.
  • لب های شما ممکن است اندازه های مختلفی داشته باشند (عدم تقارن)
  • پرکننده لب ممکن است در نواحی دیگر صورت شما، معمولاً به سمت بینی خونریزی کند.

آیا پرکننده های لب برای شما مضر هستند؟

پرکننده های لب یک درمان پزشکی هستند. پرکننده های لب زمانی که توسط یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی با تجربه از جمله جراح پلاستیک، متخصص پوست یا جراح زیبایی انجام شوند، بسیار ایمن هستند.

شما نباید پرکننده های لب را از سالن زیبایی یا اسپا تهیه کنید.

 

آیا پرکننده های لب لب های شما را خراب می کنند؟

اگر پرکننده های لب را از یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی باتجربه دریافت نکنید، خطر خراب شدن لب های خود را دارید. لب های شما ممکن است به طور دائم کشیده شوند، بافت اطراف لب شما ممکن است بمیرد، پرکننده لب ممکن است سفت شود یا محل های تزریق ممکن است عفونی شود.

 

آیا پرکننده های لب درد دارند؟

ممکن است درد خفیفی را در محل های تزریق تجربه کنید. درد باید بعد از 12 تا 24 ساعت از بین برود.

 

آیا فیلر لب دائمی است؟

پرکننده های لب دائمی نیستند. آنها به آرامی با گذشت زمان از بین می روند، معمولاً 12 تا 18 ماه پس از دریافت آنها، بسته به متابولیسم شما. ممکن است برای حفظ حجم مورد نظر خود به درمان‌های روتین لمسی نیاز داشته باشید.

 

آیا می توان در دوران بارداری فیلر لب دریافت کرد؟

هیچ مطالعه ای در مورد بی خطر بودن فیلر لب در دوران بارداری انجام نشده است. در نتیجه، FDA استفاده از پرکننده های لب در دوران بارداری را تایید نکرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *