زیبایی پزشکی

فیلرهای کره ای

فیلرهای کره ای

فیلرهای کره ای در مقابل پرکننده های وارداتی – کدام بهتر است؟

سال به سال در جامعه زیبایی رخنه می کنند و به رقابت جهانی با برندهای بین المللی ادامه می دهند. درمان فیلرها به خودی خود روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می کند زیرا مردم متوجه کاربردهای فراوان آنها می شوند. چه اصلاح ویژگی‌های صورت که شخصی از آن ناراضی است، مانند بینی، یا گرفتن پرکننده‌های چین و چروک و کاهش حجم صورت. با این حال بسیاری هنوز در مورد نحوه عملکرد پرکننده ها و تفاوت بین مارک های پرکننده کره ای و مارک های پرکننده “وارداتی” سردرگم هستند. مارک های پرکننده وارداتی مورد بحث از کشورهای خارج از کره، عمدتاً ایالات متحده آمریکا هستند که در آن درمان برای اولین بار محبوبیت پیدا کرد.

پرکننده ها چگونه کار می کنند؟

اکثر پرکننده هایی که در اینجا مورد بحث قرار می گیرند، پرکننده های مبتنی بر اسید هیالورونیک هستند. این اسیدی است که از قبل در بدن ما یافت می شود و همان چیزی است که رطوبت را در بدن نگه می دارد. اکثر فیلرها از این استفاده می کنند زیرا به راحتی توسط بدن پذیرفته می شود و اسید هیالورونیک می تواند به راحتی تجزیه یا حل شود، بنابراین اگر نتایج نهایی رضایت بخش نبود، می توان درمان را لغو کرد.

اما هیالورونیک اسید را نمی توان مستقیماً در پوست تزریق کرد زیرا حل می شود یا پخش می شود. بنابراین اسید هیالورونیک به گونه‌ای پردازش می‌شود که غلیظ‌تر شود و برندهای مختلف این فرآیند را متفاوت انجام می‌دهند. برخی از مارک ها پرکننده های ضخیم تری تولید می کنند در حالی که برخی دیگر بر اساس محل استفاده از پرکننده، نازک تر می کنند و برخی از مارک ها ساختار متفاوتی برای پرکننده ها دارند. برای اکثر پرکننده ها، فرآیند تولید مخلوط کردن مواد، واکنش دادن به آنها، مخلوط کردن، شستشو و استریل کردن است. اکثر برندها در مراحل اختلاط و واکنش تغییراتی ایجاد می کنند تا محصول را تشکیل دهند.

دو ساختار اصلی ساخته شده در مرحله واکنش، تک فازی و دو فازی هستند. مونوفازیک زمانی است که پیوندهای متقاطع بین زنجیره های اسید هیالورونیک ایجاد می شود که ساختاری ژل مانند می سازد. ساختار دو فازی زمانی است که اسید هیالورونیک به شکل ژل ساخته شده و دارای ذرات آزاد نیز باشد. این نوع ساختار به اندازه تک فازی صاف نیست اما حجم بیشتری می دهد.

عمدتا از اسید هیالورونیک استفاده می کنند که از این دو نوع ساختار استفاده می کنند

 

پرکننده های وارداتی

Restylene این احتمالاً شناخته شده ترین پرکننده در سطح جهان است و مطمئناً قدیمی ترین است. این یک برند آمریکایی و مورد تایید FDA است، این فیلر مبتنی بر اسید هیالورونیک است که دو فازی است و برای حجم دهی در بسیاری از نواحی صورت استفاده می شود. دارای مارک‌های فرعی است که ساختار آن را کمی تغییر می‌دهند، بنابراین بیشتر به آن ناحیه می‌آید، مانند پرکننده زیر چشم در مقابل پرکننده بینی.

Juvedermاین یکی دیگر از برندهای محبوب بین المللی است. دارای ساختار تک فازی است که آن را ژل مانند می کند و به آرامی زیر پوست پخش می شود، بنابراین برای درمان چین و چروک و خطوط صورت استفاده می شود. به دلیل ساختاری که دارد حجم زیادی نمی دهد.

Ellanseاین یک مارک پرکننده فرانسوی است که اسید هیالورونیک نیست. عمدتاً از ماده ای به نام پلی کاپرولاکتون (PCL) استفاده می کند که در یک حامل ژل نگه داشته می شود. این حامل اثر لیفتینگ فوری می دهد اما فقط 12 هفته دوام می آورد و پس از آن PCL شروع به تحریک بافت پوست برای تولید کلاژن می کند. این نتیجه نهایی لیفت را می دهد و می تواند تا 2 سال دوام بیاورد که بیشتر از سایر فیلرها است.

Sculptraیکی دیگر از پرکننده های محبوب که از اسید هیالورونیک استفاده نمی کند و از پلی-ال-لاکتیک اسید (PLLA) استفاده می کند. این ماده مشابه الانس عمل می کند، زیرا کلاژن را نیز تحریک می کند و نتایج مشابهی از لیفت را به همراه دارد. با این حال، مراقبت های بعد از آن بیشتر از Ellanse است، زیرا باید ناحیه تحت درمان را طبق دستور پزشک 5 بار در روز به مدت 5 روز پس از درمان ماساژ دهید.

فیلرهای کره ای

پرکننده های کره ای

تمام پرکننده‌های کره‌ای که پرکاربرد هستند، بر پایه هیالورونیک هستند، اما به گونه‌ای ساخته شده‌اند که در طول فرآیند تولید متفاوت باشند.

Yvoireیکی از محبوب ترین برندهای کره ای، از اسید هیالورونیک استفاده می کند که وزن بیشتری دارد که برای رسیدگی به قسمت مخلوط کردن فرآیند نیاز به تجهیزات خاصی دارد. این یک مخلوط بسیار غلیظ از اسید هیالورونیک ایجاد می کند که به این معنی است که مولکول های هیالورونیک به هم نزدیک هستند و می توانند پیوندهای متقابل بیشتری ایجاد کنند. این باعث ایجاد ساختار دو فازی و پرکننده پایدارتر می شود.

Elravie این پرکننده دارای ساختار تک فازی است که از اسید هیالورونیک با وزن بالا استفاده می کند. از فناوری خاصی استفاده می کند تا مطمئن شود که فقط اسید هیالورونیک متقاطع در ژل وجود دارد که آن را چسبناک تر یا ضخیم تر می کند. این بدان معنی است که پرکننده به راحتی پخش نمی شود و شکل آن مشخص تر می ماند.

Clevielبه دلیل چسبناک بودن آن که با استفاده از نوع خالص تر هیالورونیک اسید که دارای ناخالصی ها و سموم خارج شده است، به عنوان پرکننده بینی تخصصی معروف است. این بدان معنی است که پیوندهای متقابل بیشتری تشکیل می شود و بنابراین ساختار ضخیم تر و پایدارتر است.

Tissuefill  این پرکننده ترکیبی از اسید هیالورونیک و PRP (پلاکت های غنی از پلاسما) است. تزریق فیلر طبق معمول تزریق می شود اما PRP اثر آن را برای مدت طولانی ادامه می دهد. PRP از خون خود مشتری گرفته می شود و سپس با پرکننده مخلوط می شود.

هیالورونیک اسید چیست؟

اسید هیالورونیک یا HA یک پلیمر پروتئینی طبیعی است که در پوست ما وجود دارد. لایه درم پوست ما، به طور دقیق، به دلیل خاصیت آبرسانی و مرطوب شدن پوست، دارای بالاترین درصد نسبی اسید هیالورونیک است. اسید هیالورونیک به عنوان یک بالشتک عمل می کند و رطوبت را در پوست شما حفظ می کند. همچنین حجم مناسب بافت را برای محافظت از پوست حفظ می کند. با این حال، هنگامی که اسید هیالورونیک به شکل طبیعی آن به پوست تزریق می شود، بلافاصله از بین می رود. برای تولید شکلی ماندگارتر از هیالورونیک اسید، باید با اتصال عرضی مولکول‌ها، پایدارتر و قوی‌تر باشد.

5 کاری که نمی دانستید پرکننده های پوست می توانند انجام دهند

در حالی که ممکن است با فرض اصلی این روشهای درمانی آشنا باشید ، ممکن است با تعداد روش هایی که یک پرکننده پوستی می تواند ظاهر شما را بهبود بخشد و اعتماد به نفس شما را بالا ببرد ، کاملاً آشنا نباشید.

فیلر پوستی چیست؟

پرکننده های پوستی مانند Restylane و Juvéderm مواد تأیید شده توسط FDA هستند که به منظور صاف کردن ، چاق کردن و کاهش خطوط ریز و چین و چروک ، به بافت نرم تزریق می شوند. بسیاری از پرکننده ها دارای موادی هستند که به طور طبیعی در بدن یافت می شوند، مانند اسید هیالورونیک، که می تواند نتایج ایمن و موثری را ارائه دهد.

کاربردهای سنتی پرکننده پوست

فیلرها اغلب برای تقویت صورت و گردن استفاده می شوند. به عنوان مثال، می‌توان از آنها برای حجیم کردن لب‌های نازک و رفع خطوط خزش اطراف دهان استفاده کرد. آنها همچنین می توانند به نرم کردن چین های عمیق تر مانند چین های نازولبیال کمک کنند. حتی می توان آنها را در اطراف گونه ها، چانه و سایر نواحی برای افزایش حجم اعمال کرد.

در بیشتر موارد، هدف از فیلرهای تزریقی نرم کردن، صاف کردن و بازگرداندن ظاهر جوان است.

5 کاربرد شگفت انگیز پرکننده های پوستی

اگرچه بیشتر افراد به دنبال پرکننده های پوستی به عنوان راهی برای مبارزه با علائم رایج پیری بر روی صورت هستند ، اما این تزریقی دارای طیف گسترده ای از کاربردها است که بسیاری از افراد از آن آگاه نیستند. بیایید برخی از راه‌های خلاقانه اضافی را که از پرکننده‌های پوستی می‌توان برای بهبود ظاهر شما استفاده کرد، بررسی کنیم.

1. کاهش جای زخم

جای زخم می تواند به عنوان نشان افتخار باشد، اما همچنین می تواند ناخوشایند و شرم آور باشد، به خصوص اگر با اسکار آکنه سر و کار دارید. پرکننده های مناسب می توانند به بازسازی نواحی که از سوراخ شدن و زخم رنج می برند کمک کند و در نتیجه پوست صاف تر شود.

2. جوانسازی دست ها

این فقط صورت نیست که با بالا رفتن سن دچار کاهش حجم می شود. دستها منطقه دیگری هستند که در آن پیری معمولاً نمایش داده می شود. برخی از پرکننده ها می توانند به بازگرداندن حجم ، استتار رگها یا تاندون های برجسته کمک کنند و دست ها را جوان تر جلوه دهند.

3. صاف کردن لاله گوش

همانطور که تولید کلاژن از بین می رود ، می تواند در تمام بدن ، حتی در گوشواره ها ، در تمام بدن اتفاق بیفتد. این یکی دیگر از نمونه های شگفت آور است که در آن پرکننده های پوستی می توانند با افزودن حجم به مناطق خاردار ، بازگرداندن ظاهر و ارائه پشتیبانی لازم برای لوازم جانبی مانند گوشواره ، کمک کنند.

4. لیپوترافی

Lipoatrophy نوعی لیپوداستروفی است ، شرایطی که بر نحوه ذخیره بدن و استفاده از چربی تأثیر می گذارد. لیپواتروفی ، به طور خاص ، به طور معمول مربوط به استفاده از داروهایی مانند AZT یا Stavudine است که برای درمان HIV استفاده می شود و در نتیجه باعث از بین رفتن چربی در صورت و سایر مناطق بدن می شود. پرکننده ها برای اصلاح و بازگرداندن حجم در صورت به دلیل لیپاتروفی تأیید می شوند.

5. زیر چشم

استفاده از پرکننده ها برای اصلاح پف در زیر چشم ممکن است ضد انعطاف پذیر به نظر برسد ، اما وقتی از آنها استفاده می شود تا به طور هنری در توخالی های تاریک که باعث می شود کیسه ها از آن جدا شوند ، به صورت متلاطم ، ظاهری نرم و جوان تر و جوان تر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *