سلامتی

عوارض رنگ کردن مو

مقدمه

رنگ کردن موها می‌تواند یکی از بهترین کارها برای بانوان یا حتی آقایان به جهت انجام تغییرات ظاهری و ایجاد تنوع باشد. معمولا اولین چیزی که یک شخص برای تغییر دادن ظاهرش به سراغ آن می‌رود همین رنگ کردن مو است. این کار نسبتا ساده است و اکثر افراد به خصوص بانوان می‌توانند خودشان این کار را در منزل انجام دهند، اما متاسفانه در صورتی که این کار به صورت مکرر تکرار شود می‌تواند موهای شما را با مشکلات جدی مواجه کرده و باعث آسیب رسیدن به ریشه مو شود. در ادامه این مقاله از سایت مهرآسا سلامت شما با راهکار کوکتل مزوتراپی مو / فیلر مو آشنا خواهید شد تا بتوانید به راحتی از سلامت موهای خود مراقبت کنید. پس تا انتها همراه ما باشید.

عوارض رنگ کردن مو

رفع عوارض رنگ کردن مو با کوکتل مزوتراپی مو / فیلر مو

رفع عوارض رنگ کردن مو با کوکتل مزوتراپی مو / فیلر مو

·         بد حالت شدن موها:

رنگ‌های مو معمولا دارای انواع موارد شیمایی مضر برای ریشه مو هستند که باعث خشک شدن ساقه مو و در نهایت بد حالت شدن موهای شما می‌شود.

·         سفید شدن موها:

مواد شیمیایی رنگ مو علاوه بر بد حالت کردن موها بر روی فولیکول‌های مو و رنگ دانه‌های آن نیز تاثیر گذارند. در نتیجه باعث از دست رفتن رنگ اصلی مو و سفید شدن آن‌ها می‌شوند. این مسئله به خصوص زمانی بیشتر رخ می‌دهد که رنگ مو به طور مداوم استفاده گردد.

·         واکنش‌های آلرژیک:

یکی دیگر از عوارض رنگ کردن مو ایجاد انواع آلرژی‌های مختلف است. چراکه ممکن است پوست سر شما یا موهای شما به یک ماده شیمیایی موجود در رنگ مو حساسیت داشته باشد یا به مرور زمان بر اثر استفاده زیاد و ضعیف شدن مو و ریشه مو سبب بروز برخی از آلرژی‌ها مانند خارش، سوزش پوست سر ، قرمزی یا تورم در پوست سر یا مناطق دیگر حساس مانند صورت و گردن شود.

·         به وجود آمدن بیماری آسم:

آسم در واقع یکی از علائم واکنش آلرژیک شدید به رنگ مو است. چرا که در هنگام استفاده از رنگ مو شما بوی این موارد شیمیایی را استنشاق می‌کند. در نتیجه به مرور زمان این مسئله سبب بروز سرفه، خس خس سینه، التهاب ریه، ناراحتی در گلو و در نهایت احتمال تشدید بروز آسم در شما شود.

·         ریزش مو:

استفاده از رنگ مو به خصوص به صورت مداوم سبب ضعیف شدن ریشه و ساقه مو می‌شود. در نهایت این مسئله سبب ریزش موها خواهد شد. به همین دلیل نیز امروزه انواع روش‌های درمانی بسیار موثر به منظور کاهش عوارض ناشی از رنگ کردن موها وجود دارند که بهترین آن‌ها تزریق کوکتل مزوتراپی و تزریق فیلر مو است. در ادامه شما را با این راهکارها به طور کامل آشنا می‌کنیم.

راهکارهای تقویت مو پس از رنگ کردن

راه‌های تقویت مو با کوکتل مزوتراپی مو / فیلر مو

راه‌های تقویت مو با کوکتل مزوتراپی مو / فیلر مو

سفید شدن موها یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که سبب می‌شود افراد به سراغ رنگ کردن موهای خود بروند. معمولا اکثر خانم‌ها و آقایان بر روی این مسئله حساسیت زیادی دارند و با مشاهده کردن اولین تارهای موی سفید بر روی سر به فکر رنگ کردن موی خود می‌افتند. تنوع دومین دلیلی است که باعث می‌شود افراد به فکر رنگ کردن موی خود بیافتند. امروزه شاهد این هستیم که اکثر نوجوانان و جوانان به دفعات بالا و در فاصله زمانی کم موهای خود را رنگ می‌کنند. این مسئله آسیب‌های زیادی به مو و ریشه موی آن‌ها وارد می‌کند که یکی از قابل مشاهده‌ترین آسیب‌ها ریزش مداوم مو است. شاید در ابتدا عوارض رنگ کردن مو و آسیب‌های آن به چشم نیاید اما اثرات زیان بارش به مرور زمان خود را نشان داده و سپس اگر رسیدگی لازم انجام نگیرد به طور مدام ادامه دار خواهد بود.

تقویت مو با استفاده از کوکتل مزوتراپی مو

هنگامی که شما موی خود را با مواد شیمیایی رنگ می‌کنید میان رنگدانه‌‌های موهای شما، مواد شیمیایی قرار می‌گیرند که دارای پراکسید و آمونیاک هستند. این مواد باعث رخ دادن برخی از واکنش‌هایی می‌شوند که در نهایت ریشه موی شما را ضعیف کرده و باعث ریزش مو، ایجاد شوره، خشکی مو، موخوره و … می‌شود. یکی از بهترین روش‌ها برای مراقبت از موی سر پس از رنگ کردن مو و جلوگیری از عوارض آن انجام مزوتراپی مو است. مزوتراپی مو روشی است که در آن به صورت موضعی برخی مواد مفید مورد نیاز پوست و مو به درون پوست تزریق می‌شود. در این روش از کوکتل مزوتراپی مو / فیلر مو استفاده می‌شود. این مواد پس از تزریق به سر باعث تقویت رشد موها، جلوگیری از ریزش مو و کاهش عوارض رنگ کردن مو می‌شود.

ترکیبات کوکتل مزوتراپی مو

تزریق کوکتل مزوتراپی مو می‌تواند یک راه درمان بسیار عالی و مفید برای انواع مشکلات موی سر باشد. چنانچه شما نیز به فکر سلامت موهای خود هستید و همچنین می‌خواهید با رنگ کردن مو تنوع ظاهری خود را حفظ کنید، با خرید کوکتل مزوتراپی مو می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید.

  • آمینو اسیدها
  • انواع ویتامین‌های گروه B
  • بیوتین
  • مس
  • روی
  • زینک
  • ویتامین‌های E و H

مزایای تزریق کوکتل مزوتراپی مو

  • نتیجه درمانی سریع
  • موثر برای رفع ریزش مو، شوره سر، خشکی مو و …
  • دارای حداقل عوارض جانبی
  • مراحل درمان ساده و راحت
  • بدون نیاز به دوره ریکاوری
  • بدون نیاز به بیهوشی
  • بدون هیچگونه درد یا خونریزی
  • هزینه مناسب و نتیجه مطلوب

تقویت مو با استفاده از فیلر مو

یکی دیگر از بهترین راهکارها برای جلوگیری از عوارض رنگ کردن مو استفاده از کوکتل مزوتراپی مو / فیلر مو (هیر فیلر) است. فیلر مو نیز یکی دیگر از انواع داروهایی است که به صورت آمپول وجود دارد و به پوست سر تزریق می‌شود. تزریق هیر فیلر سبب می‌شود تا موهای شما تقویت شده و همچنین ضخامت موها که ممکن است بر اثر رنگ مو و دکلره کاهش پیدا کرده باشد مجددا به حالت اولیه باز گردد و ضخامت مناسب خودش را به دست آورد. این دارو همچنین سبب می‌شود تا گردش خون در ریشه موها افزایش پیدا کرده و در نتیجه رشد مو نیز بیشتر و بهتر شود. اگر شما نیز به منظور تقویت موهای خود پس از رنگ کردن به دنبال یک روش عالی و مناسب هستید پس خرید هیر فیلر یک انتخاب بسیار منحصربه‌فرد و خوب برای شما است.

مزایای تزریق هیر فیلر

  • روش درمانی بسیار سریع، ایمن و بی‌خطر
  • دارای اثر طولاتی مدت بر روی موها
  • درمان موهای نازک و شکننده
  • سازگار با رنگ مو
  • افزایش رشد مو
  • جلوگیری از ریزش مو
  • افزایش تراکم موها
  • آبرسانی به پوست سر

کاهش عوارض رنگ مو

کاهش عوارض رنگ مو با کوکتل مزوتراپی مو / فیلر مو

کاهش عوارض رنگ مو با کوکتل مزوتراپی مو / فیلر مو

به هر حال رنگ کردن موها گاهی اجتناب‌ناپذیر است و هر کسی به دلایل مختلف این کار را انجام داده و عوارض آن را جان می‌خرد. در این بخش ما راهکارهای دیگری به جز کوکتل مزوتراپی مو / فیلر مو را به شما معرفی می‌کنیم تا با رعایت کردن این نکات بتوانید اندکی زمان و میزان بروز عوارض رنگ کردن مو را به تعویق بیاندازید.

·         تست حساسیت

تست حساسیت یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که باید پیش از رنگ کردن موهای خود انجام دهید. برای این کار باید مقدار کمی از مواد رنگ را بر روی قسمت کوچکی از سر خود بمالید و کمی منتظر بمانید تا از عدم وجود حساسیت اطمینان حاصل کنید. پس از چند دقیقه در صورتی که هیچگونه تورم، خارش یا التهابی احساس نکردید، می‌توانید از رنگ مو استفاده کنید.

·         عدم تماس با پوست صورت

در هنگام استفاده از رنگ مو باید حتما از دستکش مخصوص استفاده کنید. سپس با چرب کردن پوست پیشانی، اطراف گوش‌ها و گردن با وازلین، میزان تماس مواد رنگ مو با پوست صورت را کاهش دهید تا از عوارض آن در امان بمانید.

·         رعایت فاصله زمانی

همان‌طور که گفتیم رنگ کردن موی سر به تعداد دفعات بالا و به صورت مداوم و در مدت زمان کم باعث می‌شود تا موهای شما به سرعت آسیب ببیند. بنابراین بهتر است تا فاصله زمانی مناسب میان هر رنگ مو را حتما رعایت کنید.

·         استفاده از رنگ‌های قابل شستشو

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که برای تنوع تصمیم به رنگ کردن موهایتان می‌گیرید، بهتر است تا رنگ‌های قابل شست و شو را جایگزین رنگ‌های شیمیایی کنید تا از آسیب دیدن موهای خود جلوگیری نمایید.

·         شستشوی کمتر موهای رنگ شده

با رنگ کردن موی سر، منافذ پوست سر باز  و بسیار تحریک‌پذیر می‌شود. به همین جهت شست‌وشوی زیاد سر می‌تواند این تحریکات را شدیدتر کرده و در نهایت باعث چرب شدن یا خشکی پوست سر شود.

·         استفاده از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده

یکی از راهکارهای بسیار خوب و عالی به منظور کاهش آسیب‌ها رنگ کردن مو، استفاده از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده است که سولفات ندارند و موها را نرم می‌کنند و باعث طراوات موها می‌شوند.

·         نشستن موها با آب داغ در حمام

شستشوی موها با آب داغ برای موهای رنگ شده بسیار مضر است؛ بنابراین بهتر است که موهای خود را با آب ولرم بشویید.

·         به‌ کار بردن ماسک‌ آبرسان مو

یکی دیگر از راه‌حل‌های مفید برای در امان ماندن از خشکی موها و به‌طور کلی کاهش عوارض رنگ مو، استفاده از ماسک‌های آبرسان مو یا ماسک‌های خانگی مخصوص برای افزایش رطوبت و شادابی مو می‌باشد.

·         اجتناب از رفتن به استخر

کلر یک ماده شیمیایی است که مقادیر فراوان آن در آب استخر باعث تغییر رنگ مو و آسیب به ریشه و ساقه آن می‌شود. توصیه می‌شود اگر قصد رفتن به استخر دارید از تماس مستقیم موها با آب خودداری و حتی‌المقدور از کلاه شنا استفاده کنید.

نتیجه گیری …

در این مقاله در مورد عوارض رنگ کردن مو صحبت کردیم و شما را با دو روش بسیار خوب و عالی برای تقویت طولانی مدت‌تر و پایدارتر موها یعنی کوکتل مزوتراپی مو / فیلر مو (هیر فییلر) نیز آشنا کردیم. هر دوی این روش‌های درمانی داروهای تزریقی هستند که به وسیله آمپول به پوست سر تزریق شده و مستقیما بر روی ریشه و ساقه مو تاثر می‌گذارند. تزریق کوکتل مزوتراپی مو موهای شما را تقویت کرده و انواع ویتامین‌های لازم به در اختیارشان قرار می‌دهد و به نوعی کمک می‌کند تا موها بتوانند در مقابل موارد شیمیایی رنگ مو مقاوت کنند. تزریق فیلر مو نیز به همین صورت عمل می‌کند و می‌توان گفت یک لایه دفاعی برای موها به وجود می‌آورد. شما عزیزان می‌توانید خرید هر یک از این دو محصول را از طریق وب سایت مهرآسا سلامت انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *